Vyhledat

.úspech chudnutia je o NÁVYKOCH (viete ktorých?)

Aktualizováno: 9. 11. 2021

NIE, schudnutie a udržanie si váhy dlhodobo nie je o #diétach, predpísaných jedálničkoch a množstve kalórií.

POĎME si to trochu vysvetliť. Keďže mozog riadi naše NÁVYKY, ak chceme schudnúť, musíme najprv preprogramovať naše myslenie. Preto koučing zdravia je v prvom rade postavený na BUDOVANÍ si ZDRAVÝCH NÁVYKOV.


Naše NÁVYKY (dobré a aj tie zlozvyky) sú jednoducho naše SPRÁVANIE, ktoré je zakorenené tak hlboko v našom mozgu, že ho vykonávame AUTOMATICKY.


napríklad: po zobudení vstanete z postele a odtiahnete závesy bez toho, aby ste nad tým rozmýšľali, alebo každé ráno si urobíte kávu v tom istom slede krokov a pohybov, alebo sledujete rovnakú cestu do práce bez toho, aby ste o tom premýšľali..


Sme ZVYKNUTÉ robiť veci automaticky. Oslobodzujeme tým náš mozog, aby premýšľal o iných veciach, napríklad o tom, čo pripraviť deťom na večeru, vyriešiť finančné záležitosti, problémy v práci.. NÁVYKY uvoľňujú náš mozog, aby mohol robiť iné veci. V tom sú DOBRÉ NÁVYKY super. Ale už keď príde na naše ZLOZVYKY..tie sú často tak zakorenené, že ich robíme, aj keď už z nich nemáme úžitok.


AKO TO TEDA FUNGUJE?

Neurovedci sledovali naše NÁVYKOVÉ správanie v časti mozgu nazývanej bazálne gangliá, ktorá tiež zohráva kľúčovú úlohu pri rozvoji emócií, spomienok a rozpoznávania vzorov.


DÔLEŽITÉ ROZHODNUTIA sa medzitým robia v inej časti mozgu, ktorá sa nazýva prefrontálna kôra. Prefrontálna kôra nám umožnila naučť sa angličtinu, plánovať, uvažovať abstraktne a tiež spracovávať emócie „racionálnym spôsobom.“


Teraz si predstavte koľko dôležitých rozhodnutí v časti prefrontálnej kôry počas dňa prijímate?! Plánujete, rozhodujete, riešite...VEĽA! Ale keď sa táto časť mozgu unaví, vedenie preberajú bazálne gangliá a tam sme v NÁVYKOVOM správaní.


Preto je oveľa ťažšie držať sa k večeru silnej motivácie CHUDNÚŤ, CVIČIŤ a odhodlania NEJESŤ, NEPIŤ, ale jednoducho váš prefrontálny kortex/kôra je unavený a vedenie preberajú bazálne gangliá. (divné slovo ja viem) Teda, ak ste naučili svoj mozog

  • Po ťažkom dni ..robiť..

  • Po stresovej situácii v práci..robiť..

  • Keď ste unevené, vytočené, smutné, nazlostené ..robiť..alebo nerobiť

Tu ste si vybudovali vo svojom NÁVYKOVOM mozgu čo sa udeje..ani o tom nerozmýšľate, AUTOMATICKY robíte alebo nerobíte..

“How am I thinking leads to eating”...A veľakrát TU je pes zakopaný prečo máme nadváhu. Lebo veľakrát jeme zo zvyku:

  • Aj keď to nepotrebujeme (..lebo sme si zvykli..)

  • Ani nie sme hladné (..ale sme si zvykli..)

Takto sme si vytvorili ZLOZVYKY, ktoré nechceme.

Ako s tým všetkým pracovať ? V prvom rade si treba začať UVEDOMOVAŤ, ktoré ZLOZVYKY vedúce k nadváhe ste si vybudovali (chce to čas) a v rámci koučingu sa venujeme tomu ako s nimi pracovať, čo sú spúšťače a ako preprogramovať svoj mozog na ZDRAVÉ NÁVYKY. Chce to ozaj čas, ale zvládnuť sa to dá!

A budujeme si iba také NÁVYKY, ktoré chcete dlhodobo.



inšpirácia

habit brain

habit brain2




68 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše