Vyhledat

DIÉTA DO PLAVIEK? ako a prečo ju môže sabotovať váš mozog

Aktualizováno: 13. 6.

alebo Niekoľko dôvodov, prečo je chudnutie pred dovolenkou také ťažké.



Blíži sa letná dovolenka? Keď sa u vás zrodí myšlienka dostať svoju postavu rýchlo do plaviek, určite vám napadne vyskúšať nejakú rýchlu diétu - hm, lákavá myšlienka. Niekoľko týždňov obmedzovania sa v strave, znížený príjem kalórií a budete v ideálnej forme, však?

No, nie je to úplne tak!

Bohužiaľ, krátkodobé diéty - bez ohľadu na to, aké sú - majú tendenciu veľmi ľahko zlyhať.

Zapamätajte si, čím dlhšie a pomalšie chudnete, tým dlhšie si úbytok hmotnosti udržíte!

Plus - hormonálna a nervová kontrola chudnutia je neuveriteľne komplikovaná, a preto môže byť CHUDNUTIE také jednoduché V TEÓRII a zároveň také ŤAŽKÉ V PRAXI.


VAŠE TELO NECHCE SCHUDNÚŤ

Čiastočne je to spôsobené tým, že máme genetickú predispozíciu mať určitú váhu - stanovenú hodnotu - ale existuje určité váhové rozpätie. Predstavte si termostat, ktorý je vždy nastavený na 20 stupňov. Môžete zmeniť termostat na 15 stupňov, ale nakoniec sa spustí program, ktorý opäť zvýši teplotu. To je dôvod, prečo nemusí byť také ľahké schudnúť pár kíl: Keď ste pod váhou, s ktorou je vášmu telu najpohodlnejšie, budete bojovať so svojimi hormónmi, aby ste si ju udržali.


VAŠE HORMÓNY VEDIA, KEDY DRŽÍTE DIÉTU

Keď začnete obmedzovať príjem potravy, hypotalamus a hypofýza dostávajú signály z rôznych orgánov, pričom rozpoznávajú znížený príjem energie prichádzajúci do tela, a preto upravujú hladiny hormónov ako spôsob, ako čeliť tomuto poklesu. Po tom, ako sa dostanete pod 4 až 5 % svojej pôvodnej telesnej hmotnosti, existujú rôzne kompenzačné mechanizmy, ktoré sa spustia v orgánoch ako je črevo a mozog, ktoré sa vás snažia priviesť späť k pôvodnej telesnej hmotnosti.

V roku 2007 štúdia v International Journal of Obesity zistila, že medzi ženami na diéte s obmedzeným príjmom kalórií tie, ktoré schudli viac, po šiestich mesiacoch diéty túžili po potravinách s vyšším obsahom energie.


SME VYBAVENÍ NA PREŽITIE, VĎAKA ČOMU JE CHUDNUTIE ZLOŽITÉ

Okrem toho, že sú vaše hormóny zmätené, ak extrémne obmedzujete príjem potravy, vaše telo môže prejsť do REŽIMU HLADOVANIA – v ktorom vaše telo začne ENERGIU ŠETRIŤ, a nie ju spaľovať.


Vaše telo spaľuje energiu dvoma spôsobmi.

  1. Fyzickou aktivitou

  2. Vykonávaním všetkých životne dôležitých funkcií, len aby zostalo nažive, ako je dýchanie a trávenie..

Toto sa nazýva váš BAZÁLNY METABOLIZMUS. Keď začnete chudnúť, váš mozog sa tomu snaží zabrániť zmenou bazálneho metabolizmu, takže nakoniec spálite menej kalórií.

Príklad: predtým vaše telo možno potrebovalo na fungovanie 1200 kalórií, a teraz je vaše telo nervózne, pretože chudnete a hovorí:

"Skúsme urobiť rovnakú prácu, ale spálime len 1000 kalórií."

Náš mozog je sofistikovaný, energiu si vezme z iného zdroja a jedným z dôsledkov je napríklad strata svalovej hmoty, čo SPOMAĽUJE metabolizmus.


MÔŽETE SCHUDNÚŤ AJ BEZ DIÉTY!


Ako teda majú ľudia schudnúť, keď je naša samotná fyziológia postavená proti nám?!


ZAPAMÄTAJTE SI - Neexistuje spôsob, ako oklamať naše mozgy, aby sme tieto reakcie nemali, ale určite existujú zdravšie spôsoby stravovania. A opäť sme pri STRAVE.


jednoduchá rada znie: JEDZTE ZDRAVŠIE.

Každý deň si položte otázku: Čo možem spraviť, aby som zajtra jedla aspoň o 1% zdravšie?


Kľúčom k chudnutiu je váš dlhodobý životný štýl,

NIE KRÁTKODOBÉ DIÉTY.




329 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše