Vyhledat

.počítanie kalórií pri CHUDNUTÍ nefunguje

Áno, čítate dobre. Ak ste sa niekedy snažili alebo sa stále snažíte schudnúť, určite ste veľakrát narazili na tieto RADY. Menej jesť a viac sa hýbať..menší príjem, väčší výdaj= schudnem.

Znie to ako úplne logická rada. Poviete si, ak prijmete menej energie, menej zjete ako vaše telo potrebuje spáliť, odniekiaľ tú dodatočnú energiu musí vaše telo nájsť a dúfate, že to bude z vašich tukových zásob. Ale v realite to takto nefunguje.



















A)

100 kalórií avokáda obsahuje to isté množstvo energie ako 100 kalórií medu, pretože v skutočnosti, 1 kalória = 1 kalória. Tak ako sto kilogramov železa váži rovnako ako sto kilogramov peria, pretože 1 kilogram = 1 kilogram. Ale pre naše ľudské telo je irelevantné porovnávať kalórie, pretože naše telo nepracuje v kalóriách, ale je to komplexný systém ovplyvnený hormónmi, enzýmami a množstvom metabolických procesov. To neznamená, že všímať si kalórie nedáva zmysel, ALE ak chcete ovládať svoj apetít, schudnúť z tuku, byť zdravšia, je oveľa dôležitejšie, čo vaše telo s kalóriami robí a nie prijaté množstvo, alebo počet kalórií, ktoré skonzumujete.


B) Ešte inak- všeobecne platí, že:

1 gram tuku zodpovedá 9 kalóriám

1 gram sacharidov a bielkovín zodpovedá 4 kalóriám

To znamená, že 1 gram tuku vám poskytne takmer dvakrát toľko kalórií ako 1 gram sacharidov alebo bielkovín. S touto informáciou by ste sa mohli rozhodnúť držať nízkotučnú diétu s vysokým obsahom bielkovín a sacharidov. Lenže bielkoviny ako také sa vo svojej prírodnej podobe vyskytujú v spojení s tukmi, čiže jesť stravu bohatú na bielkoviny znamená aj stravu bohatú na tuky (ak nechcete jesť iba konzervy tuniaka, čisté kuracie prsia, proteínové nápoje a vaječné bielka do konca života). Steak, losos, bravčové mäso, toto všetko sú potraviny bohaté aj na bielkoviny aj na tuky a teda zároveň aj na kalórie. Ak sa teda chcete vydať cestou diéty s nízkym obsahom kalórií, stravu bohatá na sacharidy znie logicky, a zároveň príjmete menej kalórií. Jesť nízkotučnú diétu s vysokým obsahom sacharidov a veľa cvičiť by malo byť to pravé orechové, ale nie je! Na papieri to bohužiaľ funguje oveľa lepšie ako v realite nášho tela. Poďme sa na to bližšie pozrieť.


Táto teória "menej jesť a viac sa hýbať" odporuje základom biológie. To je ako natankovať menej a dúfať, že prejdeme autom viac kilometrov.

Naše telo je našťastie múdrejšie ako to auto. Ak by ste vášmu telu kontinuálne dávali menej a menej energie (menej jedla) a menej a menej, a zároveň stále sa veľa hýbali a cvičili a cvičili a cvičili.. čo myslíte, že spraví vaše telo ? Bude si to samozrejme nejako kompenzovať a to konkrétne tak, že SPOMALÍ VÁŠ METABOLIZMUS. A sme doma!


Ste zvyknuté si myslieť, že spálite kalórie cvičením, prechádzkami, behaním, bicyklovaním, korčuľovaním sa, sexom (juchúú) a iným cvičením. Ale naše telo spaľuje energiu celý deň, aj keď spíme. Vaše telo využíva energiu, ktorú má aby vás udržalo živých, už ste počuli pojem - bazálny metabolizmus. ALE ak nútite vaše telo fungovať pri nižšom príjme energie ako potrebuje, na svoje funkcie si začne brať menej energie aby zároveň zabezpečio plynulý chod, telo pôjde jednoducho pomalšie aby vás ochránilo a stále fungovali základné funkcie. (aj tie, ktoré nevidíme). VTEDY sa stane, že množstvo jedla, na ktoré bolo vaše telo zvyknuté, je odrazu nadbytočné. Princíp počítania kalórií nefunguje. Reálnym problémom je HLAD. (pocit hladu) O tom nabudúce. :)


58 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše